Eerste therapieweek

4 mei 2015

Jaimie zijn eerste therapie week met de dolfijnen zit er alweer op. Hij is vandaag zelfs alweer gestart met zijn tweede (en ook laatste) week.
Het is een hele mooie week geweest met vele mooie dingen die we hebben gezien bij , vooral Jaimie. Bibi(therapeute), Berdouw(stagiaire) en Kanoa(Dolfijn) hebben heel veel punten waaraan ze willen werken met Jaimie. Zijn hoofdbalans verbeteren, zijn zithouding verbeteren, zijn mondmotoriek verbeteren, aangeven wat hij wil (verbeteren), zijn prikkelverwerking verbeteren en dit is eigenlijk nog maar een greep van wat ze allemaal van plan zijn.
Je zal denken, maar ze zitten er toch maar 2 weken?? Dat dachten (en denken) wij ook. Maar als je ziet wat ze allemaal al bereikt hebben in 1 week therapie tijd!!! Echt super mooi, bijzonder en vooral gaaf.

Een voorbeeld: Jaimie vind het lastig om op zichzelf te zitten of liggen. Wat het voor ons wel weer lastig maakt qua “vrijheid”. Met een kindje op schoot of op de arm ben je toch wat beperkter. Op Schiphol aangekomen, stonden we met al ons bagage, kinderwagen en de buggy hebben we besloten dat we de buggy wel thuis konden laten. Want als we op pad zouden gaan zou Jaimie toch in de draagzak zitten en kon Dex wel in Jaimies wagen….

unnamed

Zie hier het resultaat!!! 😀
Jaimie zit veel meer en langer in zijn kinderwagen of in zijn blauwe stoel of hij ligt lekker op zich zelf op de bank of op zijn bed. En dat toch wel vele malen langer dan de 5 minuutjes die we gewend waren. Ook is hij heel erg aan het voelen met zijn handjes, zijn zijn handjes veel meer open, ontspannen en minder in “spasme” stand. Ook zijn beentjes zijn relaxter, met name zijn voetjes, teentjes gewoon netjes naast elkaar, zonder “kromme” teentjes.
Daarnaast is hij steeds meer aan het kijken. Kijkt je langer aan, zoekt echt het oogcontact.
Ook zijn ze bezig met knoppen, die geluid geven met Ja of Nee. Zodat hij aan kan geven wat hij wil. Elke ochtend zijn ze hiermee aan het spelen en stellen ze vragen. Hij geeft heel duidelijk aan wat hij wil. Even opstarten, maar als hij het door heeft slaat hij duidelijk op de Ja knop als de vraag wordt gesteld of hij met Kanoa wil gaan zwemmen. Vandaag heeft hij heel hard moeten oefenen in buikligging, die vond hij erg zwaar en ook dat werd beaamt tijdens de vraag of hij het moeilijk vond met een ferme slag op de Ja knop.
Het is zo super mooi om te zien wat er hier allemaal gebeurd. Nou zijn omstandigheden natuurlijk onwijs lekker hier. Warm weer, zonnetje, zon gemiddeld 30 graden elke dag. Iedereen is relaxed, het water is lekker om te zwemmen, de dolfijnen en de trainers/therapeuten/stagiaires zijn echt super lief!!!

DSC_6264

Zelf hebben we afgelopen zaterdag de Family Swim gehad. Sophie, Jack en ik mochten met Kanoa zwemmen zodat we min of meer konden ervaren wat Jaimie meemaakt. Wat een super gave en mooie beesten zijn het toch. We hebben onwijs genoten in het water. Mee mogen zwemmen met Kanoa, hij nam ons lekker het water mee door. Liet mooie sprongen zien, we hebben gezongen met hem, gespattert, gezwaaid…. zo mooi! Was echt genieten

DSC_6513

Sophie leert van alles over het zeeleven hier. Is haaien aan het aaien, eten geven aan de flamingo’s, zeekomkommers en zeesterren aaien, kan ons vertellen welke vis wat is. Is aan het snorkelen, flink aan het zwemmen (liefst de hele dag door). En Dex begint steeds meer woordjes te leren, zoals sleutel, auto, vis. Gaat steeds harder lopen, trappetje op en af (zijn er genoeg hier), heeft ook zelfs een haai geaaid.

Al met al zijn wij met zn allen onwijs aan het genieten hier! Mooi land, heerlijk temperatuurtje, relaxte mensen maar vooral het zien wat de therapie met Jaimie doet.

Liefs van ons alle 7 (want opa en oma hebben hun ticket verlengd en blijven hier tot wij naar huis gaan :)) Kus!!